dissabte, 30 d’octubre del 2010

RINA AIUCHI - Koi wa Thrill, Shock, Suspense

29/10/2010

Aquest cap de setmana se celebra el XVI Saló del manga a L’Hospitalet, i tot i que jo no soc molt coneixedor d’aquest univers, reconec que té la seva influència en tot el que ens envolta. La cultura manga ha creat per tot el món tot un seguit de seguidors tant fanàtics com els d’altres universos nascuts a partir d’una única historia, o el conglomerat d’una forma de fer diverses histories.

Jo no tinc massa clar que és exactament això del manga. No sé ben bé que és manga i que és Anime. No sé si el manga és còmic, o dibuix animat, o ambdues coses, o molt més que tot això. Em perdo amb la diversitat de creacions àudio visuals que es publiquen, i que crec que totes són d’aquesta branca . . . artística!?!?! “Heidi” és manga? “Mazinger Z”, és manga?

El que sí sé, és que les meves filles, es queden al·lucinades amb les aventures de Doraimon, de la DO-RE-MI, del Detectiu Conan o de l’Inuyasha. Les meves filles, tenen problemes per recordar que els canals de televisió es canvien amb el comandament, i no pas amb el “mandu”, però poden recordar tot tipus de noms de fonètica japonesa, sense cap problema.

Les series que veuen les meves filles (que crec que són manga . . . .o són anime?!?!?!) acostumen a portar uns “opennings” i uns “endings” (Ara es diu així, enlloc de parlar de caràtules d’inici o dels crèdits del final) que utilitzen cançons, normalment fetes per grups o solistes japonesos, i quasi totes les cançons tenen un nexe comú, que no és altre que sonen una mica “eurovisives”. Totes tenen unes melodies força marcades, i que en un moment o en altre ens duen a la èpica, i sense voler entrar en la qualitat d’aquestes cançons, normalment, requereixen d’uns magnífics cantants.

Ara, ja sí, entrant en la qualitat de les cançons, des del meu parer en n’hi han, que són molt bones. Ja fa temps, vaig penjar “Come” de la Namie Amuro, i més tard, "Afro gunso" de Dance Man. Aquest cop la cançó que penjo em sembla que és un “Openning” de la 8na temporada del “Detectiu Conan” (no em fa massa gràcia que les meves filles vegin aquests dibuixos, però quan els fan no estic a casa, i no puc evitar-ho) i es titula “Koi wa Thrill, Shock, Suspense” de la Rina Aiuchi, que podria ser, que tingues altres cançons també interessants. Qui sap si més endavant, li dedico una estoneta a aquesta cantant japonesa. El vídeo clip, trobo que no enganxa gens amb la cançó. Per mi és un dels pitjors plantejaments que he vist mai, des del punt de vista àudiovisual, a l’hora de fer un vídeo clip. La cançó és molt energètica, i les imatges, volen tenir massa glamour.

Si algú escolta aquesta cançó, ho hauria de fer amb els llums tancats, I el so a tota canya.

ANY: 2000
Àlbum: Be Happy























Koi wa Thrill, Shock, Suspense