divendres, 14 d’agost del 2009

RÓISÍN MURPHY - Overpowered (Vídeo clip / Live 2008)

14/08/2009: 
Avui fent zapping (de debò, no és cap tòpic) m’he trobat a la Róisín Murphy al “Corazón de Verano” o un programa d’aquests. Evidentment he hagut de parar el zapping per veure com era possible que la Róisín Murphy surtis en un programa d’aquests. Sembla ser que la Róisín Murphy va fer unes declaracions dient que Lady GaGa és una mala imitació d’ella. Només cal veure això , per veure que motius per dir una cosa així, no en falten.
La veritat és que m’han estranyat molt aquestes declaracions de la Róisín Murphy, ja que em sembla que fora de l’escenari, és una persona força discreta (és possible que m’equivoqui, ja que no estic massa al dia d’aquestes coses) i poso en dubte que la cosa hagi anat tal com es comenta i de fet sembla que ja les ha desmentit.
Però en cas que així hagi estat, la Róisín Murphy s’equivoca posant el nom de Lady GaGa, al costat del seu nom. Primer perquè l’original mai critica a la còpia, i segon, perquè no és veritat. Per copiar l’estil, no n’hi ha prou amb copiar els vestits, també s’ha de copiar l’actitud i la intenció, i amb aquestes dues coses, la diferència entre les dues cantants, és abismal.
Sense voler dir quina de la dues és millor, és evident que una és elegant i sofisticada, amb una proposta artística sense buscar escàndols i jugant fort per la música. L’altre és vulgar i cridanera, amb una proposta artística buscant escàndols sense saber que és més importat per la cantant, si la música o la provocació sexual. No seré jo cap jutja purità que dicti sentències per les propostes que ambdues cantants ens ofereixen, però és evident que avui per avui, em quedo amb la Róisín Murphy per moltes coses.
La Róisín Murphy ja té una historia al darrera que fa que sigui un personatge interessant per mi, com és el fet de ser una de les fundadores de Moloko, grup que em va decebre en certs aspectes, va fer cançons magnífiques que tard o d’hora apareixeran en aquest blog. La Lady GaGa, de moment, no té massa historia, i sent molt benvolent, de les seves cançons, potser algun dia en penjaré una, ja que la resta, de moment, per mi no tenen gran cosa a dir.
La Róisín Murphy és bàsicament una cantaautora, o sia, que és ella mateixa la que es fa les cançons que després defensa als CD’s i als escenaris. La Lady GaGa, em fa l’efecte que no, tot i que no ho sé segur.
La Róisín Murphy, no s’aprofita de la seva bellesa física per vendre música, ni provoca els somnis humits de ningú, fent música i només musica. La Lady GaGa, es recolza massa en la provocació sexual i els seus resultats artístics tampoc sembla que siguin tant potents com per obviar aquesta característica de la personalitat de la Lady GaGa.
La Róisín Murphy arrisca, i la Lady GaGa, em fa l’efecte que juga sobre segur, amb molt de suport al darrera, mentres la Róisín Murphy, no té aquest suport.
I per últim, la Róisín Murphy, avui per avui, em resulta infinitament més sexy que la Lady GaGa, i sense buscar-ho. El dia que es vulgui posar sexy, la Róisín, farà molt mal.
Penjo una de les seves cançons, “Overpowered” en els formats de vídeo clip i directe.
Ja sabeu, llums tancats i el so a tota canya.
Que en gaudiu.

ANY: 2007
Àlbum: Overpowered


















































ANY: 2008
Overpowered (live 2008)

3 comentaris:

btretze ha dit...

Ok, jo em pensava que la Lady GaGa era negra...

El que sí que sabia és que es diu no sé què Germanotta, pel que és comprensible el canvi de nom ;)

Sobre la seva música no en sé res de res.

Sobre la Róisin Murphy tampoc, a veure què tal sona.

música: ni temps ni espai ha dit...

Hola.
Si et serveix d'alguna cosa, la Róisín, es una música bastant més seiosa que la de la Lady GaGa.
I el seu CD Overpowered, quasi tot ell, està molt bé.

btretze ha dit...

Vaig a descarregar el cd aquest que em comentes i a veure si trobo un moment per a donar-li una oportunitat.