divendres, 30 de març del 2018

SIMIAN MOBILE DISCO – Sweetbread

30/03/2018: Tradicions de Divendres Sant


Jo no és que sigui massa religiós, i de fet, el que sóc és anticlerical, però això no treu que no sigui conscient que vivim en una societat de tradició i cultura cristianes, i sense ser fonamentalista de les tradicions, sí que crec que és bo mantenir el llegat històric i cultural que ens han deixat els nostres pares i avis.


Aprofitant que avui és Divendres Sant, sóc dels que m'agrada que el Divendres Sant, no es pugui menjar carn. I m’agrada perquè les meves filles em pregunten per quin motiu no es pot menjar carn, i jo els explico que . . . bla, bla, bla, i d'aquesta manera ajudo a mantenir aquest fet cultural.

Si no fem us de les nostres tradicions, desprès ens queixem que són altres cultures, les que s'imposen a la nostra, i la veritat és que si nosaltres no som usuaris de la nostra cultura, només és nostra la culpa que altres tradicions ocupin el lloc que nosaltres hem deixat lliure. I no és que em queixi de la arribada o implantació d’altres tradicions (finalment, he entès que la Castanyada i el Halloween, no són contradictoris, i poden conviure) ja que si no deixem de banda les nostres, aquestes noves tradicions ens enriqueixen.

Hem d’acceptar les noves tradicions que ens porten la gent que bé d’altres parts del món, però al mateix temps, hauríem de mantenir les nostres. Mantenir les pròpies tradicions i acceptar les noves , és lo modern. No tenir respecte per lo nostre, per tot allò que ens han deixat els nostres avantpassats, lluny de ser modern, es un símptoma clar de provincianisme.

Així doncs, per un dia que no mengem carn, no passa res. Bé de fet, una nova “moda” és la de ser vegetarià o vagà, que ens dirien, i segurament amb raó, que menjar carn habitualment, no és bo (m’ha entrat gana) vaig a menjar quelcom. Mentre, os deixo un vídeo de la cançó Sweetbread, de Simian Mobile disco, molt adient (o potser molt poc adient) pel tema d’avui. 


Si algú escolta aquesta cançó, ho hauria de fer amb els llums tancats, i el so a tota canya.

Què en gaudiu.


ANY: 2010
Àlbum: Delicacies