dissabte, 5 de maig del 2012

PASTORA - Lola


04/05/2012:
 
Avui han tocat Pastora a la Sala Salamandra, i aprofito això per parlar d'aquest grup, del que he sentit ben poca cosa, però lo poc que he sentit m'ha semblat força interessant. No sé si bones cançons o no, però si mes no, sí que han despertat la meva curiositat d'escoltar-los atentament algun dia. Però com a tants altres grups, només els hi he pogut dedicar aquests pensaments i allò que l'atzar m'ha ofert.

Suposo que aprofiten aquests concerts que faran durant aquest mes, per presentar el seu nou àlbum, cantat en català, cosa que personalment agraeixo, ja que obre una mica més el ventall de música cantada en català, que fins no fa gaire, ho hem de reconeixer, feia cert ferum a “cumbaià”. Ara, cada cop és més normal cantar en català el diferents estils i diferents etiquetes musicals. He de reconeixer també, que Pastora em feia una mica de “ràbia”, no només perquè no cantessin en català, sent qui són i venint d'on venen, si no que a més de fer-ho en castellà, ho fessin utilitzant un accent que els hi és del tot aliè. I encara em feia més ràbia, quan afirmen que ho fan de forma natural. De forma natural, és canta en l'idioma propi. Quan s'utilitza un altre idioma que no és el propi i a mes, es força l'accent, de natural no en té rés, i és una pura qüestió mercantil i de marketing. Que en el fons, no te rés de dolent, però si us plau, que no em vulguin prendre el pel, amb lo que es fa de forma “natural”. I si es fa de forma natural, encara és mes greu, ja que és un símptoma evident, que hi ha algú que té més influència en els nostres sentiments, emocions i pensaments que la nostra família més propera. Potser estic foten la pota, ja que potser la Dolo, (la cantant) canta amb el seu idioma i el seu accent naturals, tot i que l'he sentit parlar, i em fa l'efecte que no m'equivoco. El que passa és que com és un costum “habitual” dintre dels grups catalans, doncs . . .

Be. Ara que canten en català, és cert que han guanyat punts i segur que han pujat posicions dins de les meves prioritats. Si he d'escollir entre dos grups que musicalment m'han encuriosit d'una manera semblant, si n'hi ha algun que canta en català, guanya la partida, i els altres hauran d'esperar un altre moment. M'agradaria presentar el seu nou senzill, “un altre galàxia”, ja que és un esplèndida cançó, força enganxosa, i si aquest fos un país normal, seria clarament candidata a cançó de l'estiu, però com no ho som, doncs el més probable és que passi desapercebuda, i fins i tot rebutjada per algunes persones que pensaran que com està cantada en català, no cal donar-li masses oportunitats. No presento aquesta cançó perquè encara no té vídeo, però podeu escoltar-la si busqueu un mica per la xarxa. La cançó que presento, és la seva cançó bandera, “Lola”, de la que no m'estranyaria que n'estiguessin fins els dallonses, però és que la cançó s'ho val. Ja veieu que no rebutjo l'idioma i l'accent forçat que abans criticava, però això no treu que ho trobi del tot innecessari i fins i tot una mica . . .

Només em resta desitjar-los “molta merda” en aquesta nova aventura carregada paradoxalment de valentia i normalitat.

Si algú escolta aquesta cançó, ho hauria de fer amb els llums tancats, i els so a tota canya.

ANY: 2003
CD-Single: Lola














ANY: 2004
Àlbum: Pastora

























4 comentaris:

Brian ha dit...

Gràcies! No els coneixia en absolut , ara he buscat la cançó "altra galaxia" i si, esta bé - no es del tot el meu estil, pero continuaré insistint ja que segur que té alguna cosa més si tu ho recomanes!!

música: ni temps ni espai ha dit...

NO coneixies la cançó "Lola"?!?!?! Si va ser tot un èxit comercial brutal!!!!

Per altre banda, m'afalagues amb el teu comentari. Gràcies per la teva confiança.
:)

Salutacions.

Brian ha dit...

És que soc poc fan de les radios i aixi no m'entero dels exits del moment si no és que els alumnes, o ara els meus xiquets!, m'avisen (o els amics de la xarxa!).
Per exemple, mirant No Me Les Puc Treure Del Cap, em vaig adonar que no coneixia no-sé-quina-peça tan famoso del Alejandro Sanz (ja ni m'en recordo del nom, pero segons el programa era el "no va més").
Per sort els alumnes/xiquets/amics fan feina i aixi he agafat a Kaaty Perry i Bruno Mars, pero son pocs amics dels cantants "peninsulars".
Per tallar el rotllo, cada cop esta més clar que el mon de la bona musica és infinita ;)

música: ni temps ni espai ha dit...

Doncs la "Lola" va ser un d'aquells èxits dels que és difícil escapar.
Ara! que si vas aconseguit fugir del "Corazon partio", pots fugir de qualsevol cosa. Amb l'Alejandro Sanz, va ser tant descomunal, que si arribo a coincidir amb ell, el mato. :)