dissabte, 12 de desembre del 2009

OFRA HAZA - Wish me luck

12/12/2009:


Des de finals del passat mes d'agost, sembla que la mala sort vol fer feina amb tot el que hi ha al meu voltant. Tot va començar amb una fuita d'aigua a casa meva, que va afectar als veïns. Un cop arranjada aquesta fuita, amb molt poca col·laboració per part de l'assegurança, vaig patir un petit esfondrament de part del sostre de casa meva, aquest cop, amb la nul·la col·laboració de l'assegurança. Però la cosa va continuar amb una nova fuita d'aigua, que va fer que casa meva estigués sense aigua corrent durant 10 dies, tot gràcies a les poques ganes de col·laborar de l'assegurança i de la companyia d'aigües de la meva població. Va ser una dura experiència de com les persones defugen de forma automàtica de les seves responsabilitats, sense cap gana de solucionar els problemes que suposadament han de resoldre. Però no hi han dues fuites, sense una tercera, i una tercera sense una quarta. Així dons, des de finals d'agost fins avui, he patit quatre fuites d'aigua i un despreniment de part del sostre de casa meva.

Però la cosa no acaba amb això. Tinc dos ordinadors i un es en quarantena, i l'altre amb el disc dur trencat. Tinc dos reproductors de DVD, i cap dels dos és capaç de llegir més del 10% dels discos que intento veure. Els meus dos reproductors de CD's, s'han espatllat. Els cables dels dos auriculars que tinc, funcionen d'aquella manera que si et mous una mica, deixen de sonar.

Però no tot es mala sort. He de reconeixer, que alguns dels sinistres que he patit a casa, podrien haver estat molt pitjor del que finalment ha estat. La meva família a patit una grip estranya, molt poc virulenta. I treballo a l'entorn d'una multinacional japonesa, que ha acomiadat a moltes persones, i jo no he estat acomiadat (de moment).

El tema de la sort, m'ha fet recordar una cançó de la Ofra Haza, que demana sort. La Ofra haza és un personatge pel que sempre he sentit molta simpatia. Consagrada al seu país, és una cantant que barrejava la música tradicional dels jueus del Yemen, barrejant tradicions jueves i àrabs (parlo des de la ignorància i el desconeixement) amb gotetes occidentals. I també barrejava tradició amb modernor, interpretant velles i belles melodies amb ritmes de ball electrònic. Si la barreja es riquesa cultural, la Ofra Haza, era multimillonaria culturalment. També he de dir, que la seva imatge, em sembla insuperable, i em fascina molt les indumentaries que portava, reivindicant encara amb més força, les seves arrels que mai oblidava, per molta modernor i interculturalitat, que fes servir.

Aprofito per demanar bona sort per mi, i per tothom.

Si escolteu aquesta cançó, s'hauria de fer amb els llums tancats i amb el so a tota canya.

ANY: 1989
Àlbum: Desert Wind



Senzill:Wish Me Luck (Vídeo Clip Oficial
 

























2 comentaris:

btretze ha dit...

Ok, jo em pensava que era desafortunada per haver patit dues fuites en 6 mesos. Ja veig que això no és res.

Per sort estic de lloguer i la llogatera és un sol que ho ha pagat tot.


No deixa de sorprendre'm la varietat de música que coneixes, no està gens malament.

música: ni temps ni espai ha dit...

Doncs si noia. Estic passant una ratxa que no vegis ............

gràcies per lo de "varietat" m'afalagues, sobretot venint de tu, que coneixes molts grups que jo amb sort, només els conec de nom.

Salutacions.