dimarts, 28 d’abril del 2009

SAPO

27/04/2009:
Amb una mica de retard, faig la meva particular diada de Sant Jordi. Com a rosa, proposo una cançó que vaig penjar fa pocs mesos. És tracta de "Clava’t” de Duble Buble.

I el llibre escollit és la personal versió que van fer els SAPO del compte clàssic Patufet.

Els SAPO, que per desgràcia sembla que ho han deixat corre, van esdevenir un corrent d’aire frec i potent dins del panorama del rock cantat en català, i del no cantat en català, sent un del grups més divertits que m’he tirat a la cara. I no dic divertit per les seves lletres, que poden semblar de “catxondeo” (potser ho són) o per la utilització de veus estranyes dins de les seves cançons, donant vida als personatges que formen part d’aquestes cançons. Són divertits per la seva música, fresca, potent i variada, on hi han canvis de ritme i de registre constantment. Fan, o feien, cançons sense més pretensió que entretenir simulant una bogeria infantil, però que amaga molta riquesa rítmica i melòdica.

Un cop més, m’he hagut de fer jo el vídeo, ja que no n’he trobat cap. Disculpeu la falta de mitjans i de temps

Ja sabeu, llums tancats i el so a tota canya.
Que en gaudiu.

Nacionalitat: Països Catalans.
Web oficial: http://www.myspace.com/thenineuk
Webs d'interès:

ANY: 2002
Àlbum: Vatua













01 – Sarah
02 – Mazinger
03 – Tubercle Ultratòmic
04 – Baglava i Minaret en J#
05 – Turkish Shoes
06 – “Jols”
07 – L’Abeja
08 – Sapo
09 – “Cadem a i mitxa?”
10 – “Am” caus malament
11 – En Manel
12 – Patufet
13 – Amic
14 – Mandarines

Patufet (per NTNE) Vídeo no oficial.
http://www.youtube.com/watch?v=XYDjDt_34yo