diumenge, 13 d’octubre del 2013

PASTORA - Quan es faci fosc


13/10/2013:


Amb motiu del Concert per la Llibertat que es va fer el passat de 29 de juny de 2013, on hi participaven Pastora i en Gerard Quintana, vaig voler preparar un vídeo de la versió que ha fet Pastora de la cançó de Sopa de Cabra, “Quan es faci fosc”. En aquells dies, que m'estava escoltant l'últim CD de Pastora, aquesta versió em tenia el cor robat. Tot quadrava per tal de posar aquesta cançó. Però malauradament, la falta de temps, va fer que no arribés a temps.

A aquell concert hi van assistir unes 100.00 persones, i molts que no hi varem poder anar. Ho he calculat pensant que en el Camp nou hi caben unes 100.000 persones i estava ben ple, doncs si fa o no fa, la xifra de 100.000 em resulta molt raonable.

Vaig pensar, que amb motiu de la cadena humana de l'11 de setembre, seria un bon moment, per posar aquesta versió, però un altre cop, no vaig tenir el vídeo enllestit a temps, i no vaig poder posar aquesta cançó.


A la cadena humana, calculo que . . . . si una persona com jo, que soc més aviat gran, amb el braços estirats, dec ocupar 1,5 metres, i si la costa catalana té 580 km, fa, que en el pitjor dels casos, hi van assistir 386.000 persones. Oblidem-nos que en la majoria de la cadena humana, ningú podia estendre els braços (cosa que fàcilment multiplicaria per 3 els número de participants, o que en molts trams, la cadena era doble, triple o es produïen veritables nusos de persones.

Finalment vaig acabar el vídeo fa uns quants dies, i no sabia amb quin motiu podria posar-lo. Però el 12 d'octubre, en realitat és tan bon dia per posar-lo com qualsevol altre, i segueix una mica el sentit identitari dels motius que havia pretès utilitzar anteriorment. El fet que sigui un dia d'identificació identitaria totalment contraria a la dels altres esdeveniments, no vol dir que no sigui adient posar el vídeo.

Per una banda, per deixar clar que no em sumo a la crida que van fer els organitzadors de la concentració del 12 d'octubre. I per l'altre banda, cal deixar a la vista de tothom, el fracàs d'aquesta concentració, si més no, en comparació a les altres dues concentracions de les que he parlat.


En aquest cas, no calculo la gent que hi va anar, sinó que deixo que les autoritats i les imatges parlin per si soles. Em sembla increïble que s'hagi arribat a dir que hi havien 160.000. Que encara que així fos, seria un fracàs, tenint en compte que està demostrat que va assistir-hi gent que no viu a Catalunya.


Bé, la cançó és dolça i maca. Molt maca. I la versió està feta amb una gran harmonia en tots els sentits. Res sobresurt i res és sobrer. L'equilibri és perfecte.

Si algú escolta aquesta cançó, ho hauria de fer amb els llums tancats, i els so a tota canya.
Què en gaudiu.

ANY: 2012
CD: Un altre galàxia.