dilluns, 27 d’agost del 2012

OFRA HAZA - Im nin' alu

26/08/2012:

Amb el començament de les meves vacances i amb el nou cotxe, on que ja puc escoltar música (en CD) vaig fer un CD amb 18 cançons escollides al atzar (bé, no totes les va escollir l'atzar) de la meva discoteca. Durant aquestes tres setmanes que han durat les meves vacances (avui s'acaben) hem estat escoltant aquest CD i les seves corresponents 18 cançons en els curts viatges que hem fet amb el cotxe. D'aquestes 18 cançons, 3 han triomfat clarament entre les meves filles, tot i que només dues han estat reconegudes (la tercera sé que els hi agrada ja que la canten quan sona) Les altres dues, me les demanen per cantar-les i per ballar-les.

Evidentment, una d'aquestes cançons triomfadores entre les meves filles, és la cançó que presento avui. Aquesta va ser la primera de les tres que va destacar. I la veritat és que estic força sorprès, ja que aquesta cançó no és fàcil per unes nenes. És una cançó que no té una estructura clàssica, amb algun efecte “estrany”. És una cançó hebrea del Iemen del segle XVII, que Ofra Haza recupera entre altres cançons tradicional hebrees, per modernitzar-les al so i al món dels anys 80. I a mi, m'encanta aquesta barreja de tradició i modernor, que expressa el vídeo perfectament, ja que veiem imatges de caire clarament tradicional, però el so, és modern (d'aquells dies)

Per acabar, dir que estic totalment enamorat de la veu d'aquesta dona, de la seva imatge i dels seus fantàstics vestits. En els propers dies, espero trobar temps per parlar de les altres dues cançons triomfadores.

Si escolteu aquesta cançó, s'hauria de fer amb els llums tancats i amb el so a tota canya.


ANY: 1988
Àlbum: Shaday

Senzill: Im nin' alu

Im nin' alu