divendres, 10 d’agost del 2012

CHAMBAO – Ahí estás tú (Directe 2005)

10/08/2012:

Tenia preparada una gran parrafada sobre un tema “complicat” que em donava peu per presentar una cançó de Chambao, però a última hora, he decidit canviar de cançó, i per tant el meu “magnífic” discurs, haurà d'esperar. Cap problema.

Chambao no és un grup que m'agradin especialment, però sí que tenen cançons interessants i alguna en concret, molt interessant. Com he dit abans, parlo d'ells, ja que el dissabte, toquen al Festival de Cap Roig, i buscant la cançó que havia pensat (i que finalment no he possat), he decidit presentar una versió en directe del seu tema més conegut i quedar-me tan ample. Sense cap mena de dubte, m'agrada molt més la versió del CD, però com toquen en directe, si puc, poso quelcom del grup en directe. Chambao és un grup que catalogo com a pijohippy, ja que destil·len uns aires hipiosos, tant en la roba que porten com amb la música que fan i amb les lletres de les seves cançons (pel meu gust, massa positives) però ho fan tot, amb una elegància i un bon gust, que em fa pensar que es gasten molta pasta en semblar hippies. La seva música és d'allò que en dirien de fusió, entre noves tecnologies, chill out i flamenc, sempre amb la corresponent gota de rock o funk o house, però sempre sense despentinar-se massa. No fan una música per ballar com bojos, sinó més aviat, fan una música per escoltar asseguts, de tal manera que pugis moure el peu o els braços per seguir el ritme tranquil de les seves cançons. Una de les coses que m'agraden d'ells, és que tot i fer una música contemporània i cosmopolita, alhora, manifesten de forma clara i precisa el seu origen, sense cap tipus de vergonya, tot el contrari, amb un cert orgull del que potser n'hauríem d'aprendre.

Així doncs, deixo aquesta versió en directe del “ahí estás tú” que es va fer famós, no només per la seva pròpia qualitat, sinó també per haver estat escollida per un spot de televisió de la Junta de Andalucía.

Si algú escolta aquesta cançó, ho hauria de fer amb els llums tancats, i els so a tota canya.

ANY: 2006
DVD: Chambao puro

Ahí estás tú