dissabte, 4 de febrer del 2012

DEPT. - No diguis mai

04/02/2012:

El proper 10 de febrer, se celebra a la sala La Mirona de Salt, un altre concert per la independència, cosa que ja deixa de ser notícia, ja que cada any se'n fa algun, però això no vol dir que els tinguem que ignorar. El motiu de concert, be s'ho val, i paga la pena participar-hi. Però participar-hi és difícil, si la oferta no es bona, o és “típica”.

Aquest any, un dels convidats en aquest concert, són Dept., que en poc temps m'estan enamorant. Són potents i són pop. Són rockers, però són diferents, però no estranys. Tenen unes melodies perfectes, i les lletres (jo no soc molt amant de les lletres de les cançons) són lletres que faria jo. La interpretació indubtablement bona i són seriosos. Bé que puc dir d'ells, si m'estan enamorant? Si fins i tot, m'agraden els seus vídeo clips!
Penjo el seu ultim senzill, “no diguis mai”, una cançó enganxosa com una mala cosa, que si estigués cantada en un altre idioma, podria aspirar perfectament a tot tipus de reconeixement. Sincerament, una cançó molt bona. A més, la lletra va molt be pel tema de la independència, ja que diu coses com:

“. . . sinó hi ha cap aposta no hi ha sort.

Sempre estàs a temps de poder provocar
canvis i arribar una mica més enllà.
Pots estar més que segur que tota la teva sort
només tu la forces, només tu.

No diguis mai, “no puc, no seré capaç”
no creguis mai que res estigui fora d'abast
La teva llum està per sobre de les necessitats. . .”

I és que sobre la independència, jo ja no sé que més dir. Per mi, resulta força evident que el nostre poble la necessita des de qualsevol punt de vista que és miri. Per motius històrics, culturals, econòmics, i fins i tot ecològics, i fins hi tot per dignitat, no hi ha més camí per sobreviure, que la independència. Però per aconseguir-la només cal una cosa, és voler-ho fer. Si ens trèiem les pors i les manies, ho tindrem més fàcil i factible, que és del que parla aquesta cançó “no et diguis mai que no pots, que no seràs capaç”, perquè si que pots.

Bé, apart de Dept., també tocaran “Acció Festiva” i Mesclat”

Si algú escolta aquesta cançó, ho hauria de fer amb els llums tancats, i el so a tota canya.

ANY:2011
Àlbum: Control






















3 comentaris:

btretze ha dit...

No sé si em convencen, la cançó no sona gens malament, però tampoc m'acaba de fer el pes.

Tot i això... el 10 de febrer hi ha Frozen Plasma i VNV Nation...

Magatzem B5 ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
música: ni temps ni espai ha dit...

NO sé quants cops l'ha escoltat, però a la tercera. s'e't queda enganxada. I no és la única cançó que tenen qu m'agrada força. Però entenc que no és el teu estil.

I sobre VNV nation . . . tot arribarà.

Si haguès d'anar a un concert, aniria al de DEPT., ja que a VNV nation ja els he vist dos cops.
Salutacions.